רוב בני האדם אינם מודעים לכך, אולם הלכה למעשה השכל שלנו קולט מדי שניה מאות מיליוני נתונים. אלו מעובדים על ידי מוחנו באופן לא מודע כאשר רק חלק אחד קטן של המידע אכן עובר אל החלק המודע של המחשבות שלנו. אבל גם כאשר איננו שמים לב, המוח שלנו עסוק ללא הרף ברכישת מידע אודות הנעשה סביבנו.

מבנה מוח האדם

מוחנו כולל שני חלקים עיקריים: המוח הימני והמוח השמאלי. המוח השמאלי הוא בעיקרו הרבה יותר תבניתי, ולעומתו המוח הימני הוא הקולט את הפן הוויזואלי, את האלמנטים המעוצבים ואת הניואנסים הרגשיים הקטנים שבחיים. זהו למעשה הצד האחראי על תחושת חיבור וחישה. באמצעות חלק זה של המוח אנו חווים את הנעשה סביבנו בכל עת. חלק זה של המוח הוא האחראי על הפן הרגשי שלנו והוא הבסיס לקבלת ההחלטות המשמעותיות ביותר בחיינו. וגם אלו הקטנות יותר. מאחר וכל בני ההחלטות הרציונאליות מבוססות למעשה על אינטרס רגשי כל שהוא, בני האדם מקבלים את החלטותיהם על סמך הרגשות שלהם, וחלק זה מפורש באמצעות צד ימין של המוח.

העיצוב הוא הפן אשר מתקשר עם הצד הימני של המוח. אלמנט בעל צורה כלשהי יתורגם אל הצד הימני של המוח ויסייע לו לקבל את ההחלטה באמצעות חוקים ויזואליים לא מודעים. שימוש בצבעים הנכונים, קומפוזיציה מדויקת, התאמת הצורה והגודל האידיאליים – כל אלו מהווים אלמנטים משמעותיים ביותר המשפיעים על אופן קבלת ההחלטות אצל בני האדם.

להיכנס למוח הגולשים

לפיכך, עיצוב גרפי של צורות מסוגים שונים ולמטרות שונות הינו מלאכה אשר יכולה להשפיע רבות על החלטותיהם של רבים. באמצעות העיצוב הנכון ניתן להגיע אל מוחם של רוב הצרכנים והגולשים ו"לדבר" אתם באמצעים וויזואליים. כל אלו מאפשרים ליצור קשר ישיר עם תת המודע של הגולשים ולייצר את האפקטים הרצויים אצל המבקרים באתר האינטרנט.

יצירת עיצוב ואווירה

בכוחו של העיצוב לייצר אווירה רצויה על פי הקווים הנכונים, בחירת הצבעים המתאימה, המיקום האידיאלי ועוד. על מנת ללמוד את החוקים הסודיים של עולם העיצוב רצוי להשתלב בקורס עיצוב אינטראקטיבי או עיצוב גרפי הכולל את נושאי העיצוב לעולם המחשב. בעידן בו הפרסום עובד בכל הכוח, על המעצב הגרפי להיות יצירתי ובעל חשיבה מקורית, להביא רעיונות המתקיימים מחוץ לקופסה, לנסות כל העת רעיונות חדשים ולא לפחד להעז.

הנעה לפעולה באמצעות העיצוב

העיצוב הוא עד כדי כך משפיע ומשמעותי עד כי בכוחו להניע לפעולה את הגולשים. בכוחו של העיצוב להביא את הגולשים ללחוץ על לחצנים מסוימים, להרים טלפון כשצריך, להגיב בתוך האתר, לבצע פעולות כמו להירשם לניוזלטר ועוד. כל אלו הינן פעולות שהמעצב יכול להשפיע עליהן באמצעות בחירת הצבעים, הגודל והמיקום הנכונים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *