שיווק באינטרנט

שיווק באינטרנט הוא שם כולל לכל אותן פעולות אותן אנחנו מבצעים על מנת להזרים אל האתר שלנו גולשים נוספים בצורה ממוקדת. בעבר היה מדובר בעיקר במנועי החיפוש הגדולים באפיקים האורגנים (SEO) והממומנים (PPC), אך כיום הצטרפו לחגיגה גם הרשתות החברתיות, האפליקציות ואפילו רשימות התפוצה הוותיקות חזרו להיות פופולאריות מאז שחלק גדול משגרת היום שלנו מתנהלת אל מול הדואר האלקטרוני…

Happy businessman and growing chart cloud outdoor

חברות השיווק השונות מבטיחות לנו בדרך כלל הרים וגבעות "פי 3 לקוחות", "1000 לידים" או "הכפלת המכירות תוך חודש" הן רק חלק מן הסיסמאות והסלוגנים אותם ניתן למצוא כיום בכל מקום ברשת.
אחד האתרים שהחלטנו לקחת על עצמנו כמקרה בוחן לבדיקת הערוצים הבאים באמצעותו נוכל להמחיש לכם את דרך העבודה.

על מנת לעשות סדר בבלגן ולמצוא איזה מפרסם באמת הכי מתאים לנו, רצוי קודם כל להבין מהם ההבדלים בין הערוצים השונים :

קידום אתרים אורגני

מדובר על מגוון של דרכים להעלות את הדירוג של האתר בעמודי התוצאות האורגניים שנמצאות במרכז המסך באמצעות קישור מאתרים אחרים וביצוע שינויים באתר עצמו.

זוהי טכניקה יעילה בעיקר לטווח הארוך מכיוון שהיא מבטיחה תנועה רעננה של גולשים מבלי לשלם לגוגל על כל לחיצה. החיסרון העיקרי של השיטה הוא שהיא דורשת זמן ועבודה לאל הפסקה על מנת לשמור על המיקומים הנוכחים של האתר. (במיוחד מכיוון שגוגל משנים את אלגוריתם הדירוג כמעט כל יום…)

קידום אתרים ממומן

בשיטה זו משלמים לגוגל ישירות על מנת שיציג מודעות של האתר לצידי תוצאות החיפוש או באתרי תוכן שונים ברשת. זוהי אמנם שיטה מהירה מאוד והתוצאות לרוב מיידיות, אך היא דורשת תשלום שוטף לגוגל ולחברה המנהלת את הקמפיין כל עוד הפרסומות באוויר. מעבר לזאת ישנן גם עלויות נוספות כמו הצורך לבנות דף ייעודי שהפרסום יוביל אליו (דף נחיתה).

פרסום ברשתות חברתיות

בגדול גם ברשתות חברתיות יש חלוקה לפרסום רגיל (ויראלי) מול פרסום ממומן, אך כיום מרבית המשווקים מתמקדים בפרסום הרגיל שכולל בעיקר פתיחה של עמודי פייסבוק עסקיים וצבירת אוהדים (כל לייק שווה אוהד).

למרות שקל מאוד לצבור לייקים, השאלה אם יש להם ערך אמיתי משתנה מאוד ממפרסם למפרסם : הדבר תלוי לא רק בסיבה בגללה המשתמשים הפכו לאוהדים מלכתחילה (האם הם עשו זאת בגלל שחבר הצטרף או בגלל שהיה להם עניין אמיתי במוצר?), אלא בכמות האוהדים להם כל פרסום מצליח להגיע (פייסבוק אמנם מציעה להגיע ליותר אוהדים בצורה ממומנת, אבל יש לקחת בחשבון שאלו אוהדים שהעניין שלהם בעדכון קטן יותר).

בכל מקרה, ההבדל בין ניהול מוצלח לבין ניהול כושל יכול להתבטא במידת האינטראקציה עם הגולשים וכמובן בתכנים אותם מעלים לדף. למשל, אף אחד לא רוצה לקבל עדכונים בלתי פוסקים על כל כתבה חדשה שמעלים לאתר ולכן יש לבחור רק את הכתבות הכי מעניינות. במילים אחרות, פרסום ברשתות חברתיות עשוי להתגלות כמשימה תובענית שבמקרים רבים קשה עד בלתי אפשרי להעביר אותה
לגורם חיצוני שלא מכיר את העסק מבפנים.

רשימות תפוצה

רשימות תפוצה הן רשימות סגורות של כתובות דואר אלקטרוני המקבלות מסרים שיווקים בהתאם לרישום באתר אינטרנט מסוים (לרוב עקב רכישה של מוצר או שירות). נקודת המוצא של מרבית המפרסמים היא שמכיוון שלגולש יש היכרויות קודמת עם העסק, הסיכוי שהוא ייקרא את ההודעה ולא יזרוק אותה לתיקיית הזבל גדלים. בנוסף לזאת, יש תוכנות מיוחדות שמאפשרות לעקוב אחר אחוז ההודעות שנפתחו ואפילו לדעת אם המשתמשים לחצו על הקישורים בתוכן ההודעה.

למרות שרשימת תפוצה היא כאמור דרך אפקטיבית מאוד לשיווק חוזר למשתמשים קיימים, היא דורשת שיהיה באתר מנגנון בולט וידידותי דרכם המשתמשים יוכלו להירשם. כמו כן, רצוי להעסיק כותב תוכן מקצועי או אפילו קופירייטר שיכתוב את המסרים עצמם בצורה שיווקית. מסיבות אלו, ההשקעה הראשונית ברשימות תפוצה היא מעט גבוהה, אבל לרוב התוצאה שווה את זה.

אפליקציות

אפליקציות הן צורת פרסום חדשה יחסית והיתרון הברור שלהן הוא שהן אלגנטיות יותר ומחברות את הגולש מיידית לתכנים אותם הוא רוצה לקבל בלי הצורך לפתוח את הדפדפן ולעיתים עם אפשרויות נוספות שלא קיימות באתר האינטרנט. החיסרון של האפליקציות הן שמכיוון שמדובר בעצם בתוכנות לכל דבר ועניין, הן יקרות יחסית לפיתוח ומתאימות בעיקר לחברות ולגופים בעלי תקציבי פרסום גדולים במיוחד.

באיזה ערוץ לבחור?

השאלה באיזו ערוץ לבחור היא בערך כמו השאלה מהי הדרך הכי טובה לעשות כסף – במילים אחרות, אין תשובה אחת נכונה והבחירה בערוץ המתאים ביותר צריכה להיעשות על פי תוכן האתר , אבל גם על סמך הכימיה בין הלקוח למפרסם : גם אם המפרסם מתמחה בערוץ שיווק מסוים, חשוב שיהיה בינו לבין הלקוח שיתוף פעולה מצוין על מנת ששני הצדדים יוכלו להפיק ממנו את המיטב. בנוסף לזאת, רוב האתרים משתמשים במספר ערוצים שונים במקביל, מודדים את הביצועים ולאחר מכן מחליטים האם לאזן את התקציב מחדש בהתאם לתוצאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *