השלב בו עסק מתחיל לחשוב על בניית אפליקציה ייעודית לא תמיד קשור לרמת ההכנסות. במילים אחרות, הרווחיות של העסק היא לא פונקציה משמעותית בעת קבלת החלטה מן הסוג הזה. בעל עסק המעוניין להציע ללקוחות שירות מלא במשך 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, זקוק לאפליקציה המתאימה לצרכי קהל היעד. גם בעלי עסקים שרוצים להרחיב את תחום ההתמחות שלהם או לפנות ללקוחות חדשים חייבים להשתמש ביתרונות של אפליקציות.

בעל עסק יכול לדעת שהוא צריך אפליקציה כאשר המשאבים העומדים לרשותו אינם מספיקים. עסקים אשר ממצים את הפוטנציאל שלהם עם ארגז הכלים הקיים יכולים להמתין, אולם לשאר בעלי העסקים אין פריבילגיה כזו. אפליקציה היא דרישה בסיסית של עסק מודרני ולכן בעל העסק חייב להישאר קשוב לצרכי הלקוחות. בסופו של דבר, בעל עסק יכול לדעת שהוא צריך אפיק חדש ללקוחותיו פשוט כי הוא מרגיש שיש לו לאן לשאוף, להתפתח ולהתקדם. פיתוח אפליקציה היא השקעה משתלמת בטווח הקצר והארוך, היא עוזרת להשיג בולטות בשוק תחרותי ולעיתים קרובות היא משמשת בתור אינדיקציה לאמינות, למוניטין ולרמתו של העסק.

מהם הצרכים הנדרשים לאפליקציה?

יש מספר צרכים שאי אפשר להתעלם מהם. בהינתן הצרכים הללו יכול בעל העסק להיות בטוח שהוא זקוק לאפליקציה חדשה. ראשית, כאשר הצורך הוא מתן שירות מלא מכל טלפון נייד, טאבלט, מחשב או דפדפן. שנית, עסק זקוק לאפליקציה כאשר הלקוחות יוזמים בעצמם את הפנייה ומתעניינים לגבי הנושא. עסקים לא יכולים להישאר מאחור או להגיב בזלזול אל צרכי הלקוחות. הצורך של הלקוח אמור לעמוד בראש סדר העדיפויות של העסק, גם אם הדבר כרוך בהשקעה ראשונית של עשרות או מאות אלפי שקלים.

רצוי להזכיר כי בניית אפליקציה תלויה בסוג השירות או המוצר אותם מציע העסק. יש עסקים שיכולים להסתפק באפליקציות בסיסיות הכוללות מידע על שעות פתיחה, קבלת קהל, טלפונים ליצירת קשר או השארת הודעות, לעומת ארגונים וחברות אשר צריכים פלטפורמה שיווקית ומסחרית גרידא. אין טעם להשקיע באפליקציה שאינה נותנת מענה על סוג השירות או המוצר בהם מתמחה בעל העסק. הצרכים הנדרשים הם סובייקטיביים ובעל העסק חייב לגייס את כל הניסיון העומד לרשותו על מנת לקבל החלטה מושכלת, נכונה ומשתלמת.

מה כדאי לברר לפני שבוחרים לבנות אפליקציה?

על אף כל האמור לעיל, לא מומלץ לבנות אפליקציה לפני שעורכים את הבירורים הנדרשים. הבירור העיקרי מתנהל בהיבט הכלכלי והוא בוחן מה היכולת של העסק לעמוד בעלות הבנייה והפיתוח, לרבות תחזוקה קבועה על גבי שרת ייעודי ומתאים. היכולת הכלכלית מתווה את הדרך עבור בעלי עסקים והיא יכולה לשמש גם בתור תמרור אזהרה. לא כדאי ללכת לפיתוח כאשר תזרים המזומנים, הצפי העסקי והמלצות רואי החשבון לא עולים בקנה אחד עם הוצאות התפעול.

עוד בירור שאפשר לערוך הוא לגבי האלטרנטיבות. אפשר לבנות אתר מותאם לסלולר ולמובייל, להנגיש את התכנים לקהל יעד חדש ורק לאחר מכן לקבל החלטה. בירורים אלו יכולים לעשות את ההבדל בין הצלחה לכישלון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *