כשרוצים לפרוץ לשוק הבינלאומי

שתפו

לא מעט חברות ישראליות מציבות לעצמן כמטרה, פריצה לשוק הבין הלאומי. הסיבה לכך לרוב נובעת מהעבודה שהשוק השיראלי, פורה ומוצלח ככל שיהיה, עדיין נחשב לשוק קטן יחסית, במיוחד שמשווים אותו לשווקים הגדולים של אירופה, ארה"ב והמזרח הרחוק. העובדה הזאת, מובילה לכך שבכל שנה מאות חברות ישראליות מנסות את מזלן גם בחו"ל. חלקן מצליחות יותר, וחלקן נכשלות וחוזרות ארצה בידיים ריקות. ישנן סיבות רבות שבגללן חברה ישראלית עלולה להיכשל כאשר היא תנסה לפרוץ לשוק הבין לאומי, ולמרות שכשזה נוגע לעסקים, שום דבר אינו מובטח, הסיבה העיקרית לכך – תלויה בחוסר הבנה של השוק אליו הם נכנסים, ומחקר שגוי. אז אם אתם מתכננים להרחיב את פעילות החברה שלכם לחו"ל – הנה כמה טיפים שיכולים לעזור לכם.

קידום אתרים - עשה ואל תעשה

  1. ערכו סקר שוק – הבסיס של כל אסטרגייה עסקית, הוא סקר שוק מקיף ומעמיק ככל הניתן. לא משנה לאן אתם רוצים לפרוץ, רגע לפני שאתם מתחילים להרחיב את פעילות החברה שלכם לחו"ל, ערכו סקר שוק. נסו להבין דרך הסקר שלכם מי הם המתחרים שלכם, מה הם מציעים ומה מייחד אתכם מולם, מה הם הצרכים של השוק אליו אתם נכנסים, מיהו קהל היעד שלכם ומה המאפיינים שלו ובעיקר – אילו מכשולים יכולים להיות לכם בדרך לפריצת השוק.
  2. הציבו יעדיים ריאליים – כאשר אתם בונים תכנית אסטרטגית לשוק הביו לאומי, חשוב להשאיר את החלומות הפרועים בצד, ולהישאר בתחום הריאלי מבחינת יעדים. הצבת היעדים תעשה לאחר סקר השוק שערכתם, שדרכו תוכלו להבין בצורה טובה יותר מי הם הלקוחות שלכם, מה הם הצרכים שלהם וכיצד תוכלו להגיע אליהם.
  3. חשבו על מיתוג בינלאומי – כל שוק ושוק הוא שונה, ולכל שוק יש את הצרכים שלו. לכן, יכול להיות שתגלו שהמיתוג שיש לכם בארץ – מתמקד באלמנטים שונים שלאו דווקא רלוונטים לקהל הבין לאומי. לכן, הגיע הזמן לחשוב על מיתוג בינלאומי, רגע לפני שאתם מנסים לפרוץ לשוק בחו"ל. כמו היעדים שהצבתם, גם כאן, מיתוג בינלאומי הוא נגזרת מסקר השוק שערכתם. מיתוג בינלאומי מגיע מתוך היכרות עם קהל היעד שלכם, והצרכים שלו, וגם מתוך היכרות עם המתחרים והדברים שמייחדים אתכם לעומתם.
  4. התאימו את המוצר שלכם לשוק ולא את השוק למוצר – כמו במיתוג בינלאומי, כשזה נוגע למוצר שלכם, יכול להיות שתגלו שגם כאן, תדרשו להכניס שינויים קלים על מנת להתאים את המוצר לצרכי השוק. ברוב המקרים מדובר בשינויים מינוריים, אך משמעותיים במיוחד שיכולים לעשות את כל ההבבדל בין הצלחה – לכישלון.
  5. הציבו יעדי ביניים – התכנית העסקית שלכם לפריצה בחו"ל אמורה להיות תכנית ארוכה ומפורטת שכוללת את כל הצעדים להצלחה בשוק הבין לאומי. הצבת יעדי ביניים תעזור לכם לראות האם אתם עומדים בתכנית בהצלחה, ואם נדרשים שינויים כלשהם – כיצד לבצע אותם.

 

בהצלחה!

אולי יעניין אותך גם

אחסון אתרים
אחסון אתרים

אחסון אתרים

מי מאתנו אינו זקוק לשירותי אחסון אתרים? כל בעל עסק מוכרח להקם אתר כדי לפתח את שירותיו ולפרסם אותם, שהרי מרבית לקוחותיו באים דרך שורת

דילוג לתוכן