למי מתאים ללמוד קידום אתרים

שתפו

כדי לבחון אם אתם מועמדים טובים ללימודי קידום אתרים, חשוב להכיר את המיומנויות הנדרשות כדי להצליח במשימה זו ולסייע לתהליך האופטימיזציה להתרחש בצורה חלקה.
קשת המיומנות הנדרשת ממומחים העוסקים בקידום אתרים – SEO (Search engine operator) היא רחבה למדי, אבל בדרך כלל יש כמה תכונות בסיסיות התורמות ליכולת הדיגיטלית שלהם.
אתם שוקלים את האפשרות להפוך לספקי שירות SEO? גם אם כבר למדתם דבר או שניים לאחר התיכון, במכינה קדם אקדמית ובלימודי תואר ראשון – ללמוד קידום אתרים זה משהו אחר, כי זה דורש מכם מיומנויות ספציפיות.
לפניכם, לדוגמה, 4 מיומנויות חשובות למומחי SEO. אם מיומנויות אלה הם מנת חלקכם, נראה שאתם מועמדים טובים ללימודי SEO:

 

1. חשיבה ביקורתית

חשוב לזכור שאין תכנית SEO אחת שלגמרי זהה לחברתה. כל אתר הוא שונה, וגורמים רבים משפיעים על דירוג האתר במנועי החיפוש. לכן, מומחה לקידום אתרים צריך להיות מסוגל למצוא את הבעיות הפוטנציאליות המאפיינות במיוחד את האתר עליו הוא עובד.
אפשר לעשות זאת גם על ידי חקר המתחרים, בניסיון מה עובד או לא עובד באתרי היריבים העיקריים של האתר שלכם.
ההצלחה ב-SEO מסתכמת ביכולת לבטל את האופטימיזציה של האתרים המתחרים. מומחה SEO צריך להיות בעל מחשבה ביקורתית, אדם שיוכל לבחון את הקמפיין של האתר שלו, לעומת זה של המתחרים ולקבוע:
– מה השתמש?
– למה זה קרה?
– וכיצד ניתן לפתור בעיה זו!
אין נוסחת SEO אחת שמתאימה לכולם. מסיבה זו חשוב:
– שתהיו בעלי מחשבה ביקורתית,
– שתצליחו לפענח ולהבין בעיות ייחודיות מזוויות מרובות,
– שתוכלו למצוא את הפתרונות היצירתיים לתיקון המצב.

2. תיעדוף

היכולת לתעדף חיונית מאוד להפעלת קמפיין מוצלח לקידום אתרים. לכן, כל מומחה SEO צריך להיות קודם כל בעל הבנה מוצקה באשר לצעדים שעליו לנקוט, ואחר כך לתעדף כל אחד מהצעדים הללו, כי זה קשור לרמת החשיבות והקושי שלהם.
לדוגמה, בניית קישורים אחוריים היא אחד ההיבטים זוללי הזמן הגדולים והקשים ביותר בתהליך ה-SEO. אבל זה גם אחד הגורמים החשובים ביותר לקביעת דירוג האתר.
קישור אחורי הוא קישור לאתר שלכם מאתר מכובד ורלוונטי לתחום העיסוק של האתר שלכם. אפשר להתייחס לקישורים אלה כמו אל המלצה. כאשר אתר אחר מקשר לאתר שלכם, הוא מכיר בכך שהאתר שלכם מומחה בתחומו.
בגלל הקושי והחשיבות שמציבים המאמצים לבניית קישורים אלה, חשוב להקדיש לתהליך זה המון זמן ותשומת לב שיבטיחו בסופו של דבר שהמאמץ אכן השתלם.

3. מוח חוקר

עצם המחקר חשוב מאוד לפרויקט של קידום אתרים.
– מומחה ל-SEO צריך להיות אדם ששולט באומנות המחקר כבר במהלך הלימודים, ואולי גם נהנה ממנו. למחקר חזק דרושים תחושות אמון וביטחון.
מחקר שקשור למילות מפתח שואב המון זמן. יהיה עליכם להיות יסודיים ובזמן תכנון מילות המפתח שלכם, להתבונן בהן מכול זווית אפשרית. שימוש במילות מפתח שלא קשורות לשירות של האתר, עלול לפגוע בדירוג האתר שלכם במנועי החיפוש, בטווח הארוך.
– איש SEO צריך להיות בקיא בכלים כמו: Google’s Keyword Planner. עליו גם לחקור אתרים מתחרים אבל לא להעתיק מהם. מה שעובד טוב למישהו אחר לא בהכרח יתאים לכם, גם אם אתם באותו ענף.
– לבסוף, והכי חשוב מומחה SEO צריך כל העת לחקור את גוגל ולעקוב אחרי אלגוריתם החיפוש המשתנה חדשות לבקרים.
קידום אתרים זה לא דבר פשוט שאתם לומדים פעם אחת ואז כבר יודעים הכול. אתם צריכים להמשיך לקרוא מאמרים ולשים לב למה שגוגל עושה. אם לא תהיו מעודכנים, לא תצליחו לקדם את האתר שלכם כראוי.

4. ניתוח – אנליטיקה

האנליטיקה היא עמוד השדרה של ה-SEO. בעזרתה ניתן למדוד את ההצלחה של פעולות ה-SEO. זה אומר, שניתן וצריך למדוד כל פעולה שבה נוקט איש ה-SEO במהלך העבודה על האתר.
מומחה בקידום אתרים אמור להבין כיצד להשתמש באנליטיקה ולדעת לקרוא ולפרש את הנתונים שהוא מקבל. אבל יותר מכול עליו פשוט לקרוא את התוצאות. כדי להשיג הצלחה מתמשכת, מומחה SEO אמור לדעת כיצד ליישם באתר עליו הוא עובד את הניתוחים שקיבל.
SEO הוא תהליך מבוסס דוחות, כך שאם אין לכם כישורים אנליטיים חזקים, תתקשו לפקח על ההצלחות והכישלונות של עבודת ה-SEO.

אולי יעניין אותך גם

אחסון אתרים
אחסון אתרים

אחסון אתרים

מי מאתנו אינו זקוק לשירותי אחסון אתרים? כל בעל עסק מוכרח להקם אתר כדי לפתח את שירותיו ולפרסם אותם, שהרי מרבית לקוחותיו באים דרך שורת

שיווק בנלאומי
בלוג

כשרוצים לפרוץ לשוק הבינלאומי

לא מעט חברות ישראליות מציבות לעצמן כמטרה, פריצה לשוק הבין הלאומי. הסיבה לכך לרוב נובעת מהעבודה שהשוק השיראלי, פורה ומוצלח ככל שיהיה, עדיין נחשב לשוק

דילוג לתוכן