כמעט כולנו גולשים באינטרנט דרך הסמארטפון מכיוון שבצורה זו אנו יכולים לקבל את המידע בו אנו מתעניינים במהירות, מכל מקום ובכל שעה, מעבר לזאת- הגלישה מסייעת לנו להעביר את זמננו ואנשים רבים גולשים באינטרנט במהלך סידורים, במהלך נסיעה, בעבודה, בלימודים וכו'.

כולנו מכירים את ההרגשה הנוראית שעולה כאשר המובייל מתקלקל ולכן מקדימים רבים תרופה למכה ומוצאים מעבדת סמארטפונים אשר יודעת כיצד לתקן את כל המכשירים לרבות- תיקון מסך Huawei. בצורה זו ניתן לחזור לשגרה במהירות האפשרית.

בין מגוון השימושים הנוספים של הסמארטפון הוא מאפשר לאנשים לבצע רכישות. כמובן שכל בעל עסק שואף להגדיל את כמות הרכישות של האתר שלו ולכן מתלבטים בעלי אתרים רבים בשאלה- מה עדיף לבנות- אתר רספונסיבי או אתר מותאם למובייל? ואכן לכל אופציה יש יתרונות וחסרונות.

מה זה אומר אתר רספונסיבי ואתר מותאם מובייל?

היתרון של אתרים רספונסיביים הוא שקל לתחזק אותם משום שיש להם קוד גמיש כך שהאתר יודע כיצד להתאים את עצמו לגודל המסך- בצורה זו ניתן לגלוש באתר דרך המחשב, דרך הסמארטפון, דרך הטאבלט וכו' וההתנהגות של האתר תהיה זהה אך יש לציין כי האתר יראה שונה בכל מכשיר.

לעומת האתר הרספונסיבי האתר המותאם הינו אתר נפרד מהאתר הרגיל. ברוב המקרים יתחבר האתר המותאם למערכת הניהול של האתר במחשב אך הוא יבנה באמצעות קוד שונה ויאופיין בדרך אחרת.

שיקולים לבחירת האתר המתאים

 

*מחיר האתר

האתר הרספונסיבי דורש קוד אחד- אותו הקוד מתאים לכל המכשירים ובמידה ובעל האתר מעוניין לשנות את האתר הוא צריך לבצע את השינוי רק בקוד אחד. לעומת זאת, במידה וירצה בעל האתר לשנות את האתר המותאם הוא יצרך לעדכן את כל המכשירים משום שלאתר המותאם יש קוד נפרד. המשמעות של הדבר היא שבמרבית המקרים תהיה ההתאמה הרספונסיבית זולה יותר מאשר האופציה השנייה- התאמת האתר למובייל.

המלצה: במקרה שהאתר פשוט יחסית מומלץ לבחור באופציית האתר הרספונסיבי.

*שטחי פרסום

בגלל שהאתר הרספונסיבי עובר הרבה שינויים קשה יותר לשלוט בשטחים של הפרסומות, בניגוד לכך- באתר המותאם נשארים הבאנרים קבועים, דבר שמקל על השליטה.

*שירותים ייחודיים

לאתר מותאם למובייל יש תכונות שאין לאתר הרספונסיבי, דוגמה לכך היא שירותי מיקום- באמצעות שירותי המיקום יכול המשתמש למצוא את הקניון הקרוב אליו, את המסעדה שקרובה למקום בו הוא נמצא ועוד. שימוש בשירותי מיקום מסייע למשתמש לחסוך זמן בחיפושים.

תכונות נוספות שיש לאתר המותאם הן- האופציה להשתמש בגוגל מפות, בוויז ועוד- בצורה זו ניתן למצוא את בית העסק בקלות. נוסף על כך, הגולש באתר המותאם לא צריך לעשות העתק הדבק למספרי הטלפון- כל שעליו לעשות הוא ללחוץ על כפתור שמכיל את המספר של בית העסק.

*מטרות הגולש וחווית הגלישה

במידה ואתר האינטרנט מכיל כמות רבה של מידע וכולל מגזינים, כמה מנועי חיפוש וכו' יהיה ניתן לראות את החלוקה והתצוגה של האתר במחשב בבירור אך האתר הרספונסיבי לא יוכל לבצע את ההבדלים הדרושים בין המסך במחשב ובין המסך של המובייל. כמו כן, יש לצור חוויה שונה בעת הגלישה במובייל ובעת הגלישה במחשב ולהשקיע בפרטים החשובים של כל אחד מהם- למשל- באתר המובייל לעומת האתר במחשב יהיה צורך בתכונת ההחלקה- בצורה זו יהיה ניתן לבחון את המוצרים. דוגמה נוספת להבדלים היא שבמובייל אין אפשרות להשתמש בעכבר כדי לעבור על אלמנט כלשהו ולכן יש למצוא פתרונות מסוג אחר.

מה עלול לקרות אם לא מתאימים את האתר למובייל?

אתר שלא עובר התאמה למובייל עלול להראות משובש– התמונות והתכנים עלולים לעלות זה על זה והתוכן לא יהיה קריא- כתוצאה מכך יפסיק הגולש לגלוש באתר ויחפש מענה באתרים אחרים. אתר מותאם למובייל יפתור את הבעיה משום שהוא משנה את העיצוב, טוען את התמונות והקבצים הקטנים וניתן להציג תוכן חלקי כך שהגולש יקבל רק מידע רלוונטי- דבר שיסייע לו למצוא את מבוקשו במהירות. כמו כן, יהיה אתר שלא עבר התאמה איטי יותר מאתר שעבר התאמה למובייל. הבדל נוסף הוא שאתר מותאם למובייל יהיה נגיש יותר מאתר שלא הותאם משום שיהיה ניתן להוסיף לו כפתור חיוג לעסק- אתר שלא הותאם לא יכיל את כפתור החיוג. מעבר לזאת, גוגל מעריך פחות אתרים שאינם מותאמים למובייל- המשמעות של הדבר היא שאתרים שלא עברו התאמה למובייל ייעלמו מתוצאות החיפוש באופן הדרגתי והאתר יפסיק להביא תנועה, כתוצאה מכך- העסק ירוויח פחות.

אין ספק שבימינו חשוב מאוד להתאים את האתר למובייל ומומלץ שלא לדחות את התהליך.