על המהפך בעולם הטכנולוגי בשנים האחרונות כבר שמעתם אבל על מה שהולך להיות בשנים הקרובות תוכלו לדעת במאמר זה, כיום זה לא סוד שכולם עדים להתרחשויות הטכנולוגיות שעברו ברשת האינטרנט, עולם הדיגיטל הולך ומתפתח בצורה כל כך מהירה שכל יום מה שנראה חדש וצעקה אחרונה הופך ליום למחרת לדבר שאנחנו כבר לא יכולים בלעדיו, בעולם הרשתות החברתיות אנחנו עדים בצורה יותר רחבה לכל ההתפתחויות הטכנולוגיות, מאמר זה ידון בעיקר על ההשתלבות בתעשייה הזאת ולמה בעצם המשכורות בענף ההייטק מאוד גבוהות וישארו גבוהות גם בשנים הבאות.

 

מה זה תקשורת חזותית ואיך זה משפיע עלינו?

 

אם אתם לא בטוחים מהו עולם התקשורת חזותית וכיצד הוא יכול להשפיע על השינויים בסוף המאמר יש קישור עם סרטון יותר מפורט אשר יכול להסביר לכם בהרחבה על ידי הדגמות מדויקות כיצד פועל תקשורת החזותית בין אנשים והעברת מידע רחב בכל סוג של פרסום. תקשורת החזותית עובדת על ידיעת שפות תכנות ועיצוב גרפי והטמעתן עם חוקי העיצוב על פי תורות מסוימות בתוכנות כגון : פוטושופ, אין דיזיין, אילוסטרייטור ותוכנות גרפיות לבניית אתרים כגון הפלאש ותוכנת הדרימוויבר HTML CSS באמצעות תוכנות הגרפיות מעצבי התקשורת חזותית נותנים ללקוחות את כל האפשרויות לבצע מסעות פרסום וקידום מכירות באינטרנט על ידי מצגות ובאנרים זזים או על ידי פרסומות ובאנרים סטטים באתרים או ברשתות החברתיות, אם נפרק את המילה של "תקשורת חזותית" זה בעצם יחסי ציבור בין הלקוחות והטמעת תהליכי המיתוג באמצעים חזותיים נטו להגברת מודעות ותנועה שיווקית פרופר. כיום הלקוחות כבר לא מסתפקים עם ענפי פרסום כגון העיתונות ואט אט רוב תהליכי השיווק יעברו כמעט כולם אך ורק לאינטרנט.

 

מה לומדים? כמה זמן צריך כדי להשקיע האם שווה את זה?

 

במסגרת קבלת ההשכלה בתחום הזה תלמדו איך להעביר כל רעיון למסע חזותי ברחבי הרשת החל מרשתות חברתיות ועד לעיצוב מקצועי של אתרי אינטרנט. הסטודנטים למקצוע זה יקבלו אין ספור מטלות עיצוביות בתוכנות המקצועיות לבניית אתרים או להכנת מודעות חזותיות להגברת תהליכי השיווק או לעשות רימרקטינג חדש ללקוחות שרוצים לשפר את המיתוג הגרפי שלהם בצורה חדשה יותר כדי לשנות תדמית עסקית או לפנות לקהלי יעד חדשים ושונים. תהליכי המיתוג יהיו תואמים בכל המדיות החברתיות החל מהאתר האינטרנט של החברה ועד לביצוע קידום מכירות בצורות שונות במדיה כגון השכרת שטחי פרסום ברחבי הרשת. הסטודנטים יבצעו אין ספור מטלות ושיעורי בית והלימודים יהיו מסיביים עם דרישת של מאמץ להתאמה לעולם הייטק והדרישות שעומדות בתעשייה הזאת.

 

תיק עבודות ותנאי קבלה למקומות עבודה

 

תיק העבודות של המעצבי גרפיקה חזותית יהיה באתר אינטרנט של כל מעצב או בחברה או סטודיו פרטי שיפתחו, ללא תיק עבודות מושקע וטוב המדבר על בניית תהליכי מיתוג מתקדמים יהיה למעצבים מאוד קשה להתקבל למקומות עבודה שהדבר הראשון שמבקשים הוא לראות כיצד המעצבים חושבים ואיך הם יכולים לתרגם דרישה של לקוחות לתהליכי פרסום שונים. מאוד חשוב שהמבנה של תיק העבודות בו יושב ידבר על עיצוב ממשקי UX UI ויראה ללקוח את כל האפשרויות והיכולות כיצד הם יכולים לעצב גם בצורה של מדייה חברתית ולחשוב מעבר לקופסה. יצירת יכולות עבודה גבוהים מאפשרים להתקבל למקומות עבודה או לקבל פרויקטים של פרילנסרים לאלה שבחרו לעבוד בצורה פרטית דרך האינטרנט או לפתוח סטודיואים לגרפיקה ועיצוב חזותיים בצורה עצמאית.

 

מקומות עבודה בתחום – הכדאיות בעבודה מהבית או בסטודיו פרטי

 

לרוב בוחרים הבוגרים לעבוד בתחום זה בצורה פרטית כדי להרוויח את העמלות של משרדי פרסום ולא להרוויח ולעבוד בצורה שעתית אלה על ידי מחירון קבוע ופר פרוייקט, השכר בתחום מאוד משתנה והוא מתחיל לרוב משכר של 15000 ש"ח למעצבים מתחילים ויכול להגיע לסכומים הרבה יותר גבוהים אם יש בפרוטפוליו של המעצב לקוחות שביצע להם כבר תהליכי מיתוג בשוק. לרוב אלה שיבחרו לעבוד בתחום בתור פרילנסרים של בוני אתרים לאינטרנט או ממתגים מסעות פרסום יכולים לדרוש סכומים על פי הפרוייקט שהם עושים, התמחור הוא משתנה מלקוח ללקוח ובמידה ויש ללקוח יותר מעבודה אחת נהוג לתת מחירים נמוכים יותר. לאלה שסיימו לימודים ורוצים לתפוס ניסיון מומלץ לבצע או להשתלב בתהליכי מיתוג ולתת מחירים נמוכים יותר כדי לתפוס שם בשוק. המקומות העבודה משתנים בהתאם לנישה שבחרו המעצבים לעבוד, יש כאלה שיבחרו לעבוד עם קהילות של פרסום במדיות החברתיות ויש כאלה שיעבדו לעבוד רק בצורה של עיצוב ומיתוג מחדש לעסקים. כיום ישראל עדיין סובלת מכוח אדם מקצועי ולכן המשכורות בתחום הייטק עדיין גבוה מאוד ורבים נשאבים לתעשייה בעודם בתהליכי לימוד או לקראת סיום.

המאמר נכתב באדיבות מכללת סולו לימודי תקשורת חזותית ומחשבים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *