פרסום בגוגל
פרסום בגוגל היא אחת הדרכים האפקטיביות ביותר לפרסם את האתר או השרות שלכם מבלי להשקיע חודשים על גבי חודשים בקידום אורגני או קמפיין חברתי מסובך. באמצעות הכלים השונים של גוגל ניתן ליצור מודעות טקסט, וידאו או אפילו מודעות תמונה ולהציג אותן בכל האתרים ברשת של גוגל או באתרים אחרים עימם היא משתפת פעולה (שותפי תוכן).
מכיוון שהמפרסם משלם רק כאשר הגולש לוחץ על המודעה בפועל ולכן אם התקציב של הקמפיין מנוהל נכון (ואל כך נגיע בהמשך), ההחזר על ההשקעה הוא לרוב חיובי.
תמחור
העיקרון לפיו עובדת שיטת התמחור הוא פשוט למדי בבסיסו : המפרסמים השונים מתחרים זה עם זה על מילות מפתח מסוימות, כאשר מילת המפתח היא למעשה אותו הביטוי אותו הגולשים מחפשים בגוגל. למשל, אם האתר שלכם הוא אתר צימרים, סביר להניח שמילות המפתח הרלוונטיות אליו יהיו צימרים, מלונות, בקתות נופש, חופשה בצפון וכך הלאה… (כאשר אפשר ואף רצוי לכלול גם שילובים של מילות המפתח הללו).
לכל מילת מפתח יש כמובן מחירים שונים לפי רמת התחרותיות עליה והתחרות הזו יכולה להשתנות לפי עונות השנה או אפילו בין שעות שונות באותה היממה. אם ניקח לדוגמה את אתר הצימרים מהדוגמה הקודמת, סביר להניח שהתחרות תהיה גבוהה במיוחד בחופשות ובעונת הקיץ ונמוכה ביותר בשאר השנה. באופן דומה, אתר של תחנת מוניות או אפליקציה להזמנת מוניות שמפרסמת את עצמה תמצא שהתחרות גבוהה יותר בשעות הערב והלילה מאשר בשעות הבוקר.
בכל אופן, גוגל טורחת לציין מהו המחיר המינימאלי על מנת להופיע בעמוד הראשון עבור כל מילת מפתח.
בניית קמפיין מוצלח ואיכות המודעה
חלק מהנוסחה המשמשת לקביעת עלות מינימאלית להופעה בדף ראשון נקבעת גם על פי ציון האיכות של המודעה. ציון האיכות של המודעה הוא מדד נפרד בפני עצמו אשר לוקח בחשבון את ההתאמה של תוכן המודעה לדף אליו היא מובילה, עמוד הנחיתה, כמו גם את ההרחבות השונות בהן משתמש המפרסם וההיסטוריה של החשבון כולו (כולל קמפיינים קודמים). לדוגמה, במודעות המיועדות לעסקים מקומיים אפשר לשלב מספר טלפון אליו המשתמש יכול להתקשר כאשר הוא נתקל במודעה בסלולר. מודעות איכותיות יותר מתברגות במקומות גבוהים יותר ועולות פחות למפרסמים.
ניהול קמפיין באופן מקצועי
למרות שעל הנייר פרסום בגוגל נשמע פשוט מאוד, מי שלא מתמצא היטב במערכת ומשתמש בכל ההגדרות האוטומטיות, עשוי לשלם הרבה מאוד כסף ולקבל מספר מועט יחסית של לחיצות (גם אם יש אפשרות להגביל את התקציב היומי). זוהי הסיבה לכך שרוב המפרסמים בגוגל המשתמשים במערכת מעל מספר חודשים, מעדיפים להסתייע בחברת מקצועית לפרסום בגוגל.
התפקיד של החברה הוא למעשה לדאוג לכך שהתקציב שמופנה לפרסום בגוגל ינוצל באופן האופטימאלי, שהמודעות יהיו כמה שיותר מושכות ושדף הנחיתה עצמו יוביל לכמה שיותר רכישות או פניות. בנוסף לזאת, חברה מקצועית עוקבת אחר השינויים בשוק ויודעת להשתמש בטכניקות חדשות שנכנסות למערכת של גוגל חדשות לבקרים, כולל אפשרות לפנות ישירות לגולשים שכבר ביקרו בהם באתר ולהציג להם פניה אישית באתרים אחרים (תהליך המכונה שיווק מחדש). בנוסף לזאת, החברה מחברת את אתר האינטרנט של המשתמש למערכת של גוגל ויכולה לעקוב גם אחרי המרות שבוצעו בדפים שאינם דפי הנחיתה המקוריים (חשוב מאוד למפרסמים שרוצים להשתמש באתר הקיים שלהם מבלי ליצור עמודים חדשים).
יש לציין כי חלק מתקציב הפרסום אשר הולך אל החברה עצמה מתווסף לתקציב הפרסום הייעודי המיועד לגוגל, אך בסופו של דבר הצלחת הקמפיין נמדדת לרוב בעלות לכל פניה (Pay Per Lead), כך שאפשר להשוות את העלות לפני הפעלת הקמפיין באופן מקצועי ולאחר מכן.
אולי יעניין אותך גם :